slappe huid van de hals voorkomen

Slappe huid van de hals voorkomen, 5 tips

Last updated:

Als je ouder wordt, kan je dat onder andere aan de huid van je hals. Hoe kan je een slappe huid van de hals voorkomen en voorkom je dat de elasticiteit afneemt.

De nek is dan ook, net als je handen een gebied dat je leeftijd kan verraden. Wat kan je, naast gezonde voeding, dagelijks een anti-zonnecrème gebruiken (ook op je hals) en voldoende beweging verder nog doen om een slappe huid en verrimpelde nek en  zo veel mogelijk tegen te gaan?

Hier een paar tips:

1. Weg met dode huidcellen

Als je één of twee keer per week de halshuid ontdoet van dode huidcellen, dan zullen rimpels niet alleen minder zichtbaar zijn, het verbetert ook de structuur van de huid en laat de huid er frisser uitzien.

De huid van je hals blijft natuurlijk wel teer, dus kies voor een niet te grove scrub en wrijf zachtjes over de huid. Heb je een erg droge huid, doe het dan minder vaak. Te vaak exfoliëren kan je huid extra uitdrogen.

2. Ruim vocht inbrengen om slappe huid van de hals tegen te gaan

Na het wassen, reinigen en scrubben van de huid breng je natuurlijk een vochtinbrengende crème of bodylotion aan. Beperk je daarbij niet alleen tot je gezicht en kaaklijn, maar breid het gebied uit tot je décolleté. Voor een nog betere huidverzorging kan je ook een speciale halscrème gebruiken. Eén die ook beschermt tegen de zon.

3. Hoog, kijk omhoog

Als je vaak op je tablet, mobiel of laptop kijkt, dan kijk je meestal naar beneden. Je huid van je hals wordt dan gerimpeld en dat is niet de beste houding. Die naar beneden gerichte positie kan makkelijk een slechte gewoonte geworden. Maar het leidt wel tot een uitgezakte kaaklijn en een slappe huid van de hals. En vaak ook tot nek- en rugpijn, maar dat terzijde.

4. Slaap op je rug

Tja, als dat lukt natuurlijk. Maar slapen op je rug heeft verschillende voordelen. Je gezicht en nek verfrommelen niet en je gaat zo ook die vouwlijnen op je borst tegen. En, zoals sommigen beweren ook het uitzakken van je borsten.

5. Oefeningen voor de hals

Doe oefeningen om de huid van je hals stevig te houden. Met die oefeningen oefen je de spieren waardoor ze meer volume krijgen bovendien stimuleer je de aanmaak van collageen wat de huid elastisch houdt.

Bekijk hier ook oefeningen tegen een onderkin.



 
Ook interessant
sofine
Soja van SoFine